Sushi i Hong Kongs förort

Varje vecka äter vi något traditionellt även om det denna vecka inte direkt var Kinesiskt. Nära Day's hem finns det restauranger som är kända för att göra riktigt stora Sushi bitar. Eftersom de åker hem över helgen så mötte jag upp dom strax innan gränsen till Kina för att sedan åka 30 min med buss. Förorten vi kom till var stor, jag hade räknat mig något litet samhälle men icke. Det var fullt med folk på gatan och vi fick stå i den klassiska kön utanför restaurangen och vänta på bord.
  När vi väl fått ett bord ordnade de beställningen och vi fick in de massiva bitarna. Ris bitarna var nog i storlek som ett pekfinger och laxen var av dubbel storlek. Vi åt ungefär 10 bitar var och hade en riktigt trevlig stund. Jacky hade feber så vi begav oss hemmåt.

När vi varit hemma en stund åter vänder Jacky ifrån köket:
   - Hoho have you seen! Felix is eating raw carrot!
- What! Raw carrot, what do you mean.
Jag ser ut som ett frågetecken då det är första gången jag hör orden "raw" och "carrot" i kombination.
   - He is just holding it in his hand and eating it.....waaaahh
-  Ahhh he is eating a carrot.

Ganska intressant att de inte sett någon äta morot med hande förut men det är precis därför jag älskar det här landet, detaljerna.


Inte undra på att man hade hemlängtan i början...
Chinese University of Hong Kong is EMO
 


Kommentarer
Postat av: Pentti

HAH! Kuk-EMO om man vill vrida och vända och uttala det som man vill. :D

2009-03-23 @ 22:23:54
Postat av: John

..hehe, bara du som kan se sånna saker

2009-03-24 @ 07:46:58
URL: http://bytkanal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0