Summerar en vecka i HK - del 1

Jag anade inte att jag varit så slö med skrivandet så jag ska väl summera det här ganska snabbt. klockan är nu 23:41 och i morgon Måndag har jag en presentation så ska lägga mig strax.

så...

Måndag:
Tog det ganska lugnt pluggade lite

Tisdag:
Tog det väldigt lugnt åkte in en sväng till TST

Onsdag:
Var först i Mong Kok med Christoffer och köpte Mah-Jong. Efter det gick jag och Bonnie runt lite för att sedan bege oss till  Happy Valley och Horse Race. Vann ingenting denhär gången, enda som räknas var att jag nästan satte en trippel, mina hästar kom etta, trea och fyra. Om han bara sträckt på sig lite mer hade jag varit tätare idag.

Diverse...ehh ja...burkar !?

Jag hittade en markand på Reclamation street, vet inte om det är bra eller dåligt.
Hur som, god frukt var det iaf. Tror att man har svart bälte i prutning snart.

Torsdag:
Tänkte ta det lugnt men tog det defenitivt inte lugnt. Vi gick ut ett gäng och hade riktigt kul. Jag fick även lite klarhet i vad endel egentligen vill.
Vi var i en club där väggarna till entren var skeva speglar, helt galet. väl inne var det karuselliknande hästar i plast på dansgolvet. Efter att dansat en stund, jag, Nick och Richard var det massor av tjejer som, jag kan inte säga klängde på oss men de var ganska på. Vi trodde att det var prostituerade och lämnade klubben. När vi skulle ta oss ut var det problem för det var tame fan speglar överallt och vi gick vilse. Vi kom till toaletten istellet för utgången, hehe. Efter att va tagit på oss Indiana Jones leendet var det genast lättare och vi hittade ut.
   Väl ute träffade vi på fler studenter som förklarade att det inte var några prostituerade där....borde anat att hjärnan inte var på högvarv nan inte hittar ut ur klubben för att sedan skylla på speglar.
    Hade riktigt riktigt kul!

Fredag:
jag fick mina 5 timmars sömn, gick och åt med Niina för att sedan möta upp Martin och Richard och i stort sätt dega hela dagen. Tog en snabb lunch med Bonnie för att sedan bege mig till pluggande medan de andra gick ut.

Slut på del 1
to be continued....dooo..doo

Jag har börjat äntlig fått lite ispiration och har faktsikt börjat på en film....en vit man som kommer till Kina...ring any bells?
En blandning mellan Three Kingdomes och dagens Hong Kong






Allt ont har något gott i sig och allt gått har något ont i sig.
Tänk om fler kunde tänka så....
..då kanske vi kunde förändra apati till harmoni



Spårvagnarna (Tram's) är röda i Hong Kong

Kommentarer
Postat av: sarah

Vinn en massa pengar och köp hem en fin macbook till din syster!!

2009-03-02 @ 08:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0