Hong Kong Sevens

På Fredagen var det Hong Kong Sevens och det var kanon. Men det regnade hela dagen så det var inte direkt en hit att gå dit eller at stå i kö utan paraply. Väl inne på stadion så var matcherna redan igång. Vi letade upp en plats att sitta på men efter ett par matcher så tyckte både jag och Felix att det var tid nog att hitta på något. Han ropade på folk nedanför oss och jag ropade på folk ovanför oss. Måste säga att våran sektion hakade på rätt fort men sektionen till höger om oss fattade inte riktigt vad Vågen var för något. Efter att försökt i sådär 15 min, gav vi helt enkelt upp. Då hade vi totalt lyckats få vågen att röra sig tre sektioner.
   Tur att vi gav upp där för jag hade lätt kunnat stå ett par timmar till för att få igång lite mer feststämning. Vi bytte plats och mötte upp lite mer utbytesstudenter på en annan läktare.




  Efter matcherna så tog vi oss ner till LKF för att festa lite. Det var packat med folk och det blev en riktigt bra kväll. Allt för många historier jag kan berätta om kvällen så jag får ta det en annan gång säger vi.

Jag har upptäckt att Universitetet har ett sjukt bra utbud av filmer så jag tar ofta en sväng förbi där och lånar lite Hong Kong action. Riktigt bra, det är bara att höfta lite så vet man att man får någon bra iaf. Har till och med börjar tycka att Kantonesiska kan vara vackert ibland.

Denna veckan händer nog inte så mycket. Mest till att hålla sig på campus, får se om jag tar en tripp för att handla lite saker att ta hem. Ska nog inte vara några problem att muta till sig en apa på en marknad i Mong Kok.

Ska väl runda av det med ett par visdomsord. Varje natt lägger vi i våra sängar och snackar ungefär en timma. Jag och Day kom in på Kommunism, han förklarade lite om Kina (även om jag är osäker på om Kina fortfarande kan kalla sig Kommunister)
Till slut frågade jag honom vad han ville leva i för politik. Efter ett stund funderade sa han: Det spelar ingen roll om jag lever i Kommunism eller i Kapitalism bara jag får ett jobb jag trivs med.
    Det kanske låter som ett ganska dåligt svar till en början, men efter att jag funderat på det ett tag insåg jag att det inte är så dumt. Jag tror till och med att jag känner igen det från någonstans. Tro det var någon känd nisse som sa något i stil med: Det spelar ingen roll viken färg katten har bara den kan fånga möss.
    Håller du inte med? Så varför inte börja med den där revolutionen alla pratat om så länge..
...nu skulle jag kunna ha ett lååångt utlägg om allt det där.





Fläktrumsskyltarna är röda i Hong Kong


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0