Helgen + Måndag (kycklingfötter och komage)

Efter dåligt väder så blev det inte mycket till utgång på fredagen. Tanken var att vi skulle åka till Macao...Asiens Las Vegas, men mini monsunen ville annat.
Men vi tog igen det med en födelsedags fest för Kokoro i ett kareokerum, så så kul! Kinesisk/Japansk buffé, tårta champagne och sång i timmar!
Efteråt gick vi ut på en lokal klubb. Tror nog vi var de första utlänningarna som någonsin satt sina fötter där. Efter en stunds dansande vände vi fötterna hemåt till I-House. Vi satte oss på en balkong och väntade in morgonen. Efter att några gått hem så lagade jag och två till pasta. När jag äntligen skulle gå till mitt rum mötte jag folk som precis gått upp.
   Lustigt nog var jag inte trött och gick helt enkelt inte och la mig...jag var vaken hela nästa dag och kunde inte somna för ens kring 4 på Måndag morgon . Har ingen aning varför eller hur jag klarade det. var nog vaken kring 35 h...
Nytt rekord kan man väl säga.


Måndagen lyckades jag få hela 4h sömn, men inte kan man klaga när man går upp för att ta MTR'en till ett lokalt hak för att äta Dim sum med 3 riktigt bra vänner.
Jag har ätit mycket skumma grejer sen jag kom hit, men denna dagen var rekord.


Jag ville testa friterade kycklingfötter för har hört att det ska vara rätt okej (med tanke på hur det låter) ICKE! det var det äckligaste jag ätit skulle inte ens göra det unde pistolhot. Tänk dig en kyckling men att du bara har 25% av köttet som fins på vingen och köttet är ite kött utan hud.
Day sa "suug" på sin knackiga svenska och stoppade in hela foten i munnen för att sedan spotta ut ett par ben.

Sista rätten sa de att det var en grönsak men att den smakade kött......tror ni på den eller..
Jag tänkte att det inte kunde var så illa men där hade man ju en aning fel. När Day och Jacky sätter igång med sin kantonesiska är man ju helt lost. Ja nu vet jag exakt hur det är att vara invandrare i ett land där man inte kan språket.


Givetvis hade de valt ut det skummaste till sist, inte direkt till Bonnies lycka. Utan att vi visste det var komage på våran matlista. Smakade inte så förbaskat dåligt, men själva känslan att ha det i munnen är inte direkt en hit.

Perfekt start på dagen och det där kommer vi göra om, har det alltid så kul när vi 4 gör traditionella Kinesiska saker. Fick tex lära mig att om man vill tacka ngn under middagen för att tex för att denne fyllde på thé, räcker det med att knacka i bordet.

På eftermiddagen blev det plugg och en tennis match. Ska nog försöka spela 2ggr i veckan. Måste ju komma i form till den svenska sommaren.


Det bastanta snöret som håller fast papperskorgen är röda i Hong Kong

Ja jag vet att jag är sämst i riket på att uppdatera en så sjukt intressant blogg. Men ni som känner mig vet säkert att jag inte skriver för andra utan den ûer-egoist som jag är jag bara det för mig själv.

Idag ska jag på Art walk dvs festa på ett sofistikerat sätt. Ser fram imot det, kan sluta hur som helst..
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0