En vecka i miniformat

Klockan är 01:17 och jag har precis kommit hem ifrån Horse Race, vilket jag förövrigt vann på alla lopp jag spelade på. Ligger efter massor i mitt skrivande så här kommer veckan i miniformat,

Art Walk
Man måste ju festa med kultur eliten också, så vi begav oss på Art Walk. dvs vin, öl och en massa konst

Först måste man ju sick-sacka mellan höghusen





Väl framme tar man sig lite vin och funderar på vad det är man kollar på


På Torsdagen gick jag och keipe till Bonnies lägenhet i Fo Tan, ett stop bort ifrån Universitetet. Vi satt där och pimplade vin och snackade skit. Efteråt bar det av till Lan Kwai Fong

Efter en kort tids dansande framför en flock lokala invånare kom tillslut MTRen som tog oss bort ifrån förorten in till hjärtat av Hong Kong

Vi festade loss och efter att klockan blivit si sådär 5 och Fredagen var i full gång stannade jag och Wolfgang kvar för att vänta in MTRen hem. Inte tagit första tågen förut så jag kände att det behövder testas och och spara lite pengar på samma gång.


Tidningssortering på högsta nivå, dvs en hel gata.
"Over do it" får en helt ny innebörd



Första tåget ifrån Central till För byte i TST. Måste säga att folk så relativt pigga ut. Notera att de ha kösystem och att de så fort som de kommer till plattformen börjar köa. Men mer om kö systemet ska jag ta en annan gång. På  tog för roligt och avancerat för att ta en snbbkurs i.





På Fredagen var det fotodag för Day och jag begav mig in i vimlet för att bli fotad men honom. Sedan klättrade vi upp på ett monument eller the ladyfeet för oss som är lite coolare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0