Chinese University of Hong Kong hits the headlines

Jag vaknade kring 8 i morse av ett brutalt väder. Kraftig blåst och åska gjorde det omöjligt att sova, inget regn dock. Rumskamraterna vaknade också så vi låg och pratade lite, sen helt plötsligt kom en blixt samtidigt som åskan slog ner. Detr var inte längre än en halv sekund mellan blixten och åskan så jag gissar max 500 m. Helt sjukt vad det small, kunde känna det i fötterna, aldrig varit med om det förut. Ett small till en gång till eller snarare så lät det som om någon rev sönder luften. Efter det kom regnet.
   Man får en ganska märklig känsla när man är inomhus och det åskar. Skulle nog beskriva det med att man känner sig trygg.

I övrigt var dagen ganska lugn, det blir alltid klarare när regnet upphört men det bästa är ju att allt blir så grönt. Day visade mig ett filmklipp ifrån CUHK som är omtalat och tillslut hamnat på nyheterna. Vi har en form av modetävling fast i par, så man får rösta på det bästa paret på universitetet. Du ska inte tro att de tar lugnt på det nä då, de står med banderoller, delar ut saker och har någon form av sheerleaders. Det roligaste av allt är att paren inte ens är ihop. Jag kunde givetvis inte hålla mig och gick fram till det par som var i nyheterna och frågade om de var ihop och de fnissade lite och sa nej...
...okej....

(försökte lägga in klippet här men gick inte så bra. Får bli i morgon det)

Förstog inte riktigt grejen, men men, det är ju jag som är främlingen.

Jag och Bonnie åt middag i TST och åt Indisk mat, klockrent. Hur gott och trevligt som helst. Vi gick runt där en kort sväng sen blev Bonnie trött på alla försäljare som skriker copy watch, copy bag, tailed suit, i örat på en. Ge henne en månad till så hoppar hon väl på någon hehe.

Jag avslutade kvällen med Slumdog Millionaire för att fortsätta med det Indiska temat och nu säger jag godnatt efter detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0