Torsdag och Ladies Night

Som ni ser är jag inte direk vän med sidan, så idag blir det bara en bild. Jag har en ide om att pimpa till det lite mer men det steget tar jag en annan dag...eller kanske ikväll.

Torsdagen kan man summera med en lugn start och en brutal avslutning. Jag pluggade lite och satte mig faktiskt och letade lite jobb, både i HK och Sverige. Känns ganska okej att avsluta plugget och ge sig in i det verkliga livet.
   På kvällen hade jag och Day bestämt att vi skulle gå ut på Ladies Night vilket betyder gratis drinkar för tjejer och mycket folk. När man väl betalat inträdet  var det 'open bar' så man behöver inte pynta för drinkarna.Vi mötte upp Days kompis där inne. Det var riktigt trevligt och jag har aldrig sett någon med så mycket energi som Day, skulle vara kul att se honom hög på adrenalin haha. Men med tanke på att han bara varit på klubb 4 gånger och är förbjuden att gå på klubb för sin familj kan man förstå det lite.

Efter att tag kom utbytesstudenter dit, hade ingen aning om att de skulle ut, toppen! Efter ett par timmars festande (tror klockan var 4-5) gick vi ut ur klubben, Jag köpte jag starkt kryddad kycklin och då menar jag ingen mes krydda utan en sjukt brutal sådan, ni snackar world fucking famous. Titeln är Nukem och är värre än att elda på tungan.
   Jag måste erkänna att jag var riktigt riktigt taskig. Man får bara en kyklingvinge med den starkaste och sen en typ 1 liters hink vanligt stark krydda. Givetvis gav jag bort den starkaste till en kille och jag varnade honom men han insåg nog inte riktigt vad det var. Efter 5 sekunder gick han iväg och sökte upp en gränd, sen kom han tillbaka 20 minuter senare och var as förbannad. Har lite ångest efter det..

   Day åkte hem och jag hakade på de andra till ett nytt ställe vi var där ca en timme sen gick de andra hem men jag kände för att stanna. Så när jag tröttnat gick jag ut ut klubben och solen var påväg upp. Kraftigt salongsberusad stapplade jag mig fram på gatan och har enstaka flashback minnen. Jag minns att jag tappade telefonen och att jag åt nudlar i ett gathörn. Men inga minne hur jag fick tag på dom.
   En sån fylla ska jag nog hålla mig borta ifrån igen, men om man söker efter äventyret så är det en enkel väg. Sen hade det varit hundra gånger roligare med en vän att luta sig mot.
   Jag tog en taxi hem, har ingen aning om när jag gick och la mig men vet att jag var upp vid kl 10 igen.

   Fick en länk av Mike nyss. Ibland blir man otroligt nöjd med allt när man vet vilka vänner man har.
Fucking love you man!

I morgon ska jag till ett Buddhistisk tempel och göra fieldwork, ska bli riktigt kul, längtar längtar!

Taxibilarna är röda i Hong Kong

Kommentarer
Postat av: Totte

Sluta låtsas som att du inte med flit försöker förgifta dina medmänniskor med atomkryddor. Jag känner dig!

2009-02-20 @ 13:53:41
URL: http://enbloggarenbloggaren.blogg.se/
Postat av: mor

Vi har alla en önskan att få uppleva en oförglömlig kväll. Var detta ett försök.....?

2009-02-21 @ 18:42:26
Postat av: Wai

Om du inte visste om det finns det gröna och blåa taxi bilar också i hong kong :P

2009-02-23 @ 13:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0