En vanlig måndag

Ja då var snart Måndagen avklarad. Jag vaknade ganska sent och gick upp till United Collage för att möta upp andra utbytesstudenter för att äta frukost. Efter det var det plugg som gällde fram till min föreläsning vid 4:20. När den slutat 6:15 åt jag en Japansk middag ala Kyckling teriyaki med några i klassen för att sedan bege mig hem.

Nu sitter jag i sängen och är förundrad över hur ovetande kineser är här. Saker jag redan lärt Day är bla.
15 minutes of fame, Oncle Tom, Usher, Fascism, Reagge, Jamica, Bob Marley.
Som ni ser har jag hittat mig en lärling.

Det bästa är ändå våran konversation här om dagen.

Day                             - John..

  John                         - Day...

Day                             - I Have never seen anybody with blue eyes like you, is that common i Sweden?


  John                         - It is common to have blue eyes but I guess mine are a bit more than regular.

Day                             - My God, I have never had a friend with blue eyes before.

  John                         - Do you know that you can have other colors as well

Day                             - Yes, you can also have brown eyes.

  John                         - Yes, and gray and green..

Day                             - what!? you can have green eyes..my God.

Matpinnarna är röda i Hong Kong
(det där är mitt mellanmål, medan det är lunch för andra)

Kommentarer
Postat av: quang

fan john. allting ser sjukt fint ut i Hong Kong, längtar som fan att kommma dit! Det verkar så jävla hightech! Det verkar vara lik Japan, fast fan ännu mer västerländskt! :D

2009-02-23 @ 15:41:18
URL: http://quang.blogg.se/
Postat av: Sabina

Skönt att du gör lite nytta och ger kineserna lite allmänbildning. =P

2009-02-23 @ 23:59:53
URL: http://sabinakraupp.blogg.se/
Postat av: Yoshi

du borde fixa crazy eyes-linser till Day, så kan han också ha konstiga färger på ögonen :)

2009-03-01 @ 15:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0