En söndag i Cheung Chau

Intro...
Ett filmklipp på ett lejon på pinnar.

Dagen började tidigt med att bege sig till en liten ö syd-väst om Hong Kong Island. Ön Cheung Chau är perfekt för att komma bort ifrån allt storstadsbrus. Det finns en större ö, Lamma Island, jag tror det är dit turisterna åker och att Cheung Chau är dit Hong Kong borna åker för att äta fisk (som förövrigt är importerad). Inte helt säker, men jag gissar.



Vi gick omkring på den lilla benformade ön och kollade i shops och tog det allmänt lugnt. Bonnie börjar bli friskare nu och jag tror att det var precis vad hon behövde. När vi skulle åka snubblade vi på en sermoni med en lejondans. Gillar dom dräkterna starkt även om man kan bli lite rädd när man möter dom i en gång på IKEA.











































































Ja där är jag med ett flummigt leende.


Kom inte och säg att du inte vill ha en sån hoppandes i ditt kök





          
Hundtoalett, icke att förväxlas med sandlåda



Det finns röda gatulampor i Hong Kong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0